Nedräkning..




5
dagar tills jag blir moster
6 dagar till jullov
8 dagar till julafton
15 dagar till nyår!


Började 8.20 idag med naturkunskap, lika trött som en björn som precis vaknat upp ur idé. Snoozade och snoozade sen började tankarna gå om jag kanske i alla fall skulle strunta i den där korta onödiga naturkunskapen och ta sovmorgon istället. Men mamma anade kanske mina tankar för imorse tjatade hon mer än vanligt på mig om att jag skulle gå upp, hon till och med ringde när hon va ute med hundarna!? Tillslut pinade jag mig upp från min varma goa säng och hoppade in i duschen där jag nästan somnade om. När jag tillslut kände mig klar för skolan bara 5 minuter sen, tog jag på vinterkängorna (conversen) borde kanske försöka hitta ett par rejäla vinterskor lite mer än jag gjort? När jag sen öppnar dörren känner jag vindarna piska mot kinderna och håret blåser i oordning sekunden efter jag stängt dörren. Försenad, trött, halt ute och kallt plus piskande vind = TOPPENHUMÖR! När jag sen kommer på skolgården inser jag att jag om antagligen några få minuter kommer få pappret framför mig där det står IG på. Som sagt.. TOPPENHUMÖR! Tur att jag lärt mig att ta saker med en liten klackspark ibland. Om jag inte minns fel va det ett av mina nyårslöften till och med? Check!

Aja, in i värmen kom jag tillslut och humöret lättades upp redan då. Inget misslyckat prov fick jag tillbaka heller (TACK) men det kommer imorrn. fast dagen lyckades till och med bli lite bra tillslut! Tänk så det kan vända och tur är väll det. Och måste säga att jag är överlycklig att vi fått snö ute nu och att vi troligen kommer få ha det under jul också! Överlycklig blev jag också när vi fick sluta 12.00 idag för johanna som vi har sista lektion med var hemma för sjuka barn. Gillar lärare med småbarn! När jag hade slutat skulle jag försöka laga till lite kyckling wook. Varför kan jag inte koka ris utan hemkunskapsboken?! Det blev ju gott iaf men hur svårt kan det va?  



linneaa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0