min dag ..


                                                                                                                                                 Foto: Linnea

hemma från skolan nu. en helt vanlig skoldag typ, allt rullade på som vanligt. Jag hade spanska idag förresten och det va kul. Tyskan kan bara ta sig! HATAR tyska, jag fattar verkligen ingenting. Jag kan nästan mer spanska efter en lektion mot tyskan som jag läst i tre år. haha.. va är det för fel? Det är ju inte bara jag som känner så. Aja.. idag i maten berättade Emmy om att det hennes hus är hemsökt och det är så jävla läskigt, bara jag tänker på det får jag gåshud över hela kroppen. Hon berättade att det är i olika som spökar från rum till rum, och i hennes rum är det en kille, typ nitton år. Hon hade fått in massa information i huvudet på ett sätt som inte går att förklara. Typ som massa energi som strömmade in och gav henne all den information om den här killen, han va stor (typ 120 kilo) och han va arton-nitton år. Hon har sett honom i några år nu och det läskiga är att det är nog sant med, jag tror absolut inte att hon hittar på det men alla tecken visar på att det är sant. Hon ville först inte berätta det här för någon inte ens för sina föräldrar eftersom hon trodde själv hon va psykisksjuk som upplevde det här. Men tillslut berättade hon det för sin mamma och hon tog hem ett medium till huset som sa samma sak om den här killen som Emmy sagt till sin mamma. Mediumet sa också att Emmy hade en slags energi som gör att "andar/spöken" kalla det va man vill, drar sig till henne och att hon kan prata, se och känna av dom. Snacka om läskigt, jag byter gärna inte energi med henne. ;) Sen berättade hon massa som hänt och bla. nästan varje natt hör hon en melodi som visslas. och en natt skulle hon gå på toan då gick hon mot dörren och när hon gjorde det hörde hon en tung person som sprang mot dörren, men hon hann öppna dörren först, sen åker spegeln i badrummet ner i backen. Och en annan gång hade hon haft på tvn nere och helt plötsligt stängs den av och det börjar spelas musik på högsta volym från övervåningen. men läskigast av allt är att hon tog kort på sig själv i en spegel och det syns inte alls att det är Emmy!! På bilden är det ett likblekt ansikte, gropar till ögon, munnen är öppen och det sitter bara en tand mitt i. Emmy sa det att när hon tog bilden hade hon varken öppen mun (för det har hon aldrig) och så hade hon mascara (hon har långa ögonfransar) och det syntes inte alls på bilden. Dessutom finns inte bilden i mobilen när hon för över bilder till datorn. Jag är VÄLDIGT skeptisk till det här med andar och spöken och allt som har med sånt att göra, men jag tvekar inte en sekund på att det här påhittat. Och nu tror jag fan på det här med energier och allt. Men stackars Emmy! Hon har sömnproblem och spänningshuvudvärk pga det här.
Nu ska jag plugga till biologin som jag inte gjort än, två timmar har jag på mig nu ungefär. Hjälp mig! Hoppas det går någorlunda imorgon iaf. Jag har försökt nu en stund att plugga men min hjärna är nån annanstans just nu. Kom på mig själv nyss med att göra grimascher i spegeln. hahha, då går det inte så bra med pluggandet. ;) Men jag måste fortsätta nu.. och imorgon är det skolkort med så måste kolla va jag ska ha på mig sen med. det kommer ju ta sin tid, blir nog ingen tidig kväll för mig..

Kramar // Linnea <3



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0