Linnea the boss !





Hejs Svejs !

Idag va första dagen på praon, lika kul som alltid att komma tillbaka till rävåsen. :) Allt gick bra idag, jag fick rycka in och läsa högt i Mio min mio för klassen, haha! Usch. Högläsning har aldrig riktigt varit min grej blir så stressad oftast, men det gick bra. ;) På rasten sen gick jag och Emma runt lite på skolgården och får se att två killar från tvåan står och slåss, och en "lärare" står och tittar på bara!? Hon har gick ur gymnasiet förra året så vet inte vad hon gör på skolan, vikarie kanske? Men men.. man står ju inte vilket fall som helst och tittar på. Så vi går upp till fotbollsplan där dom slåss samtidigt som några står och skjuter på mål. Vi undrar ju då är det på skämt eller inte eftersom hon inte gör nått så vi väntar ju och säga nått. Men sen syns det att det inte alls är på låtsats så blir jag fan arg och går fram till dom och säger åt dom att här spelar man fotboll så ni kan sluta och gå härifrån. Den ena killen som blir slagen och jagad springer iväg och den andra hänger efter och tar upp en sten och hotar med. Först hotar han killen och då blir jag ännu argare! Inte fan hotar man att kasta sten på nån, särskilt inte när man bara går i tvåan! Den andra killen gömmer sig bakom en kompis och jag tar tag i armen på honom och säger åt han att du så där gör man inte. Då hotar han mig med stenen!! Då hade jag inget tålamod kvar för den killen och sa vem tror du att du är egentligen!? Så där gör man inte!! Då blev han osäker och gick därifrån. Linnea the boss! ;D men hallå, så gör man inte! Tyckte jag gjorde rätt iaf. Pratade med marianne om det här sen och hon sa att han brukar vara bråkig och att det va bra att jag gick emellan. :) Så mycket mer hände inte idag, fick sluta 14.00. Skönt med korta dagar. Trodde det skulle bli fika idag med frida men så blev det inte. Får ta det nån annan dag. Så istället ska jag plugga lite som jag inte kom ifrån sen ska jag nog ut och gå i det härliga vädret och ikväll ska jag träna! :) 
Ciao! // Linnea <3



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0