Carpe diem = fånga dagen

Igår fick jag höra det rakt ut av en person att jag har förändrats, och jag vet. Jag vet att jag har förändrats, men enligt mig själv till det bättre. Jag har nu hittat mig själv och jag trivs med den jag är nu. Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu, nu är jag mig själv. Det här är linnea ni ser, om ni inte gillar mig som jag är så är väll det jättesynd för det här är jag. Visst vissa dagar mår jag väll piss, men vem gör inte det? Om man jämför mig själv för två årsen så satt jag hemma med familjen på fredag och lördagskvällarna och inte gjorde ett piss. Livet va näst intill problemlöst och ingenting hände. Jag mådde som sämst då.. Nu idag klarar jag knappt av att sitta hemma en fredagkväll utan att få ångest, har nästan fått fobi för det. Jag åker hellre till en kompis och sitter där och inte gör nånting än att sitta hemma. ;P Nej men, nu händer det saker i mitt liv och det är så jag vill ha det. Ingen vill väll ha problem så, men jag känner att jag lever hellre ett liv med problem här och där än ett problemlöst liv. För ett problemlöst liv är ett stillsamt liv som det inte händer nått i. Problem är ju trots allt till för att lösas? Det känns som jag varit en fånge länge och nu blivit utsläpp, och va gör en fånge då? Roar sig såklart! ;) Lever livet! 

Peace! // Linnea <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Förstår precis vad du menar, har känt så själv. Ut och möt livet! ;D tjuhu! haha

2008-10-29 @ 17:03:31
URL: http://petrahermansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0