- Fröken , fröken!



Åh va jag älskar att vara en "fröken", det är nått jag kan tänka mig att jobba som. Få betalt för att leka med barnen, det är inte ett direkt ett tufft jobb. Det är bara lönen som gör att jag inte tänker utbilda mig till lärare, men jag tror däremot att jag kommer vara vikarie som extraknäck efter studenten. Aja, det  är ett tag kvar. Längtar nått enormt till den dagen btw. ;)  Det är så kul att se barnen i skolan på lektionerna, för de vill verkligen lära sig och när det inte är genomgång så sitter de tysta och jobbar lektionen ut. När de inte förstår räcker de upp handen och då får jag gå runt och hjälpa dom. Känns lite smålustigt men det är samtidigt väldigt kul. :) På matten sen när jag skulle hjälpa dom blev det lite töligt, jag som inte är värdens fena på matte och huvudräkning är inte riktigt min grej fick det lite svårt. Sånna tal som de räknar i huvudet använder jag miniräknare till om jag inte ställer upp talet då. Haha, men det fick ta sin tid. ;) Jag impade väll kanske inte så mycket på barnen på den fronten men äh.. Man kan ju inte vara bra på allt? På rasten sen frågade killarna från klassen jag hade förra gången jag praoade om jag ville vara med på skjuta på bollplank, visst sa jag men ni är ju värsta proffsen ju och det är inte jag. Då sa Luddes lillebror att han är näst bäst i klassen på fotboll och jävlar va lik ludde han är! Det är skrämmande, utseendemässigt tycker jag inte alls dom är lika men med en fotboll så ser man direkt att det är hans lillebror, samma ego samma attityd samma kroppsspråk. ;) Då frågade jag honom om han va lika bra som Ludde, njaa.. inte riktigt svarade han då. ;) Lite kul att se en sånn liten kille redan har den där "jag är bäst efter zlatan attityden". Nått annat som är kul att se är när småtjejer i trean redan börjat använda stövlar, leggins och tunikor. Såg väldigt konstigt ut kan jag lova! ;) Det är tre stycken tjejer som går runt på rasterna och bara pratar eller sitter nånstans och slänger med håret. De går i trean HALLÅ!? i trean tänkte man inte på vad man hade för kläder och det enda man ville var att leka. Stackars barn säger jag som går miste om en viktig barndom, man måste få leka! Passa på innan det är försent.

Efter lunchrasten var det bild som stod på schemat, åh va duktig man fick höra att man va då. ;) -Kan jag få den? kan du måla nått till mig med? Hahah, så söta. :) Imorgon skulle dom ha slöjd men jag kände att det finns väll inget för mig att göra då så frågade Eva om jag kunde komma senare och sluta senare imorgon istället så börjar 9.40 imorgon istället. :) Idag slutade jag kvart i två. När jag kom hem kollade jag bloggar och bakade en sockerkaka med banan och blåbär den är inne i ugnen nu så väntar på att den ska bli klar. Nu ska jag göra lite engelska och svenska sen ska jag träna. :) Gjorde situps, armhävningar och plankan igår. Fan imponerad över mig själv, gjorde först 50 st på rad. Sen gjorde nog 50 till pumpandes och långsamma. Sen vilade jag och efter det fick jag nått ryck och gjorde 100 st på raken. Rekordet är liksom 70 på rad och då brukar jag inte ha kört så mycket innan. ;) Det kändes i magen kunde jag säga, trodde jag skulle ha träningsvärk idag men det slapp jag. :) Ikväll blir det ännu hårdare! ;D Nu ska jag kila, äggklockan ringer i köket..


Puss på er ! // Linnea



 


Kommentarer
Postat av: laijna

Svar: tack så mycket ;)



Du kanske skulle börja jobba på dagis eller fritids :

2008-10-08 @ 19:18:58
URL: http://laijnloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0