Om man inte tror på gud, vem ska man då tacka allt för?

När jag va till örebro idag och köpte skor, smink, armband och grejs till skolavslutningen så får jag sms av min syster som säger att hon och jimmy ska komma till oss ikväll, eftersom dom bor i karlstad så kändes det ju lite random att dom skulle komma bara sådär en vanlig tisdag eftersom varken hon eller jimmy har körkort . Men tänkte inte mer på det.. När jag kommer hem sen sitter dom i soffan båda med stora leenden och så slänger först jimmy ur sig: Jag har fått körkort idag! Ahaaa, det förklara det plötsliga besöket en vanlig vardag. Jag grattar honom och helt plötsligt säger han: grattis till dig med.. Jag bara va!? Vadå grattis ? Sluta nian..? nää.. :S Va fan säger han grattis till  mig för? och dom börjar skratta och jag står där som ett fån och önskar att jag inte föddes blond.. Så säger malin: du ska bli moster! :D Visst har jag haft det på känn ett tag men inte hade jag en aning om det nu!! Vilken chock, men va glad jag blev! Ögonen fuktades men det ville jag inte visa.. :P Jag ska bli moster, tänk er. För er kanske det inte låter som en stor sak men för mig, för mig som för 6 årsen inte ens visste att jag hade en syster. För MIG är det här stort! Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva det jag just får göra. Bara att ha en syster är för mig obeskrivligt. Att jag hade turen som fick den bästa är ännu mer ofattbart. Jag ställer frågan som jag frågar mig själv ibland.. Om man inte tror på gud, vem ska man då tacka allt för?

Mina dagar blir bara bättre och bättre och den här dagen har slagit många av dom bästa!
Nu ska jag sova och jag lovar att jag somnar med ett leende på läpparna, förhoppningsvis vaknar jag med ett med :)
Natti natti , linneaaa <3

Kommentarer
Postat av: MalinM

Va gullig du är!! Ja fick med tårar i ögonen när ja såg din reaktion!! De va så mysigt o träffa er igår =)) ses snart igen

2009-06-10 @ 07:58:12
URL: http://malinmarti.blogspot.com
Postat av: LinneaH

Vad roligt.. Grattis :D

2009-06-10 @ 14:51:25
URL: http://pinkninjaturtle.devote.se
Postat av: Jenny

Gud vad roligt gumman :D Jag skrev och grattade Malin på Faebook förut :D Min lilla skitunge ska bli moster ;) Gud så roligt :D:D:D <3

2009-06-10 @ 21:55:25
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0