Bekämpa mobbningen!!



Min lillebror kom in och vi började prata om mobbing och han berättade en del om flera som han visste blivit mobbade och slagna. Så fort jag hör ordet mobbning hugger det i mitt hjärta och jag blir så arg så arg. Jag kan inte beskriva med ord hur arg jag blir! En vacker dag ska jag komma på en suuuuper idé som kommer stoppa mobbning på bästa sätt. Jag ska stoppa mobbningen en dag, det ska inte finnas. Ingen ska behöva stå ut med att gå till skolan med en klump i magen och undra vad som kommer hända med en denna dag. INGEN ska behöva gå runt och känna oro vart den än befinner sig. Alla är vi olika, alla tycker vi olika men ALLA SKA ha rätten att vara sig själv. Jag är inte perfekt, inte nånstans. Jag anser inte att perfektion existerar ändå är det ett ord som finns med i min ordlista, varför? För att enligt många existerar perfektion och de skapar ett ideal och talar om för oss att DET HÄR är så man ska va, så man ska se ut, det är så man ska säga. Självklart är det i stort sätt media jag pratar om. De påverkar oss mer än vi tror och mer än vi nånsinn kan ana. Allting har ett samband. Hoppas att folk kan börja inse att vi måste visa respekt för varandra och tillåta alla att vara den dom är. Vi tror att mobbningen har minskat bland skolorna tyvär är det inte sanningen. Oftast sker mobbning bakom ryggen på oss. Bland killar är det oftast gängbildningar, knuffar, hårda ord, slag, sparkar och slagsmål som används. Medans tjejer håller mer på med den elaka utfrysningen, sneda blickar, viskande ord, via telefon, msn osv. Mobbning finns överallt, mer eller mindre. Men en sak är säker ALLT för många mår dåligt pga av det. Många tar sina liv för att de inte klarar av att leva med detta, de står inte ut längre. De har fått tagit för mycket skit för att orka leva. Det har gått RIKTIGT långt om en person tappat viljan att leva. Vi är funtade att kämpa för vårt liv, har en person tappat denna vilja så kan man förstå att den har mått riktigt dåligt och att den fått stått ut med mycket. Detta är så FEL FEL FEL som det bara går att bli, jag vill få alla att fatta det! Det borde väll inte vara så svårt? Det jag inte förstår är att de flesta inte gjort något fel, de har bara varit sig själva? Varför förtjänade dom att bli illa behandlade?

"Nu vet jag hur det är
att vara mobbad. Det är
som att vara en snöboll
när det blir vår."

Kompisstödjare, åk 5

Hjälp mig stoppa mobbningen, visa respekt för våra medmänniskor!

// Linnea <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Visst är det påfrestande, men man mår så bra när andra mår bra också :) helt sant det du säger, det måste man kunna. vi får lära oss det ;) JA DET MÅSTE VI! Bra blogginlägg förresten gumman! (Y) you go girl! <33

2009-02-04 @ 19:03:00
URL: http://petrahermansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0