life goes on ..



 




Jag måste säga att jag känner mig riktigt duktig nu som äntligen kommit igång med bloggen, skriver ju nästan varje dag faktiskt. Och det märks att besökarna ökar vilket är himla kul! Roligt att folk gillar ens blogg och håller ett öga på den. Måste ju erkänna att när jag började blogga så fanns det ju en liten lust att bli lika stor som blondinbella och att också lyckas fånga massa läsare där ute,  och jag tycker väll nu med att det vore kul om min blogg blev stor. men jag skulle aldrig orka lägga ner så mycket tid på att blogga som hon och alla de andra bloggerskorna gör.

Idag har skoldagen rullat på som vanligt, och just nu känns skolan piss. Jag hatar skolan just nu men det är inget som går att göra nått åt, mer än att försöka liva upp tillvaron med alla underbara vänner och försöka göra lektionerna till det bästa. Men det känns så pissigt att vi typ blir bestraffade för att komma till skolan. Jag syftar på läxor- går vi i skolan och gör det  vi ska, så får vi ändå ta hem och arbeta hemma med. Om man gemför det med de vuxna som jobbar, inte fan tar dom hem arbetet? Så nej, läxor borde avskaffas! Okej om man ska ha nått prov så får man ta hem och plugga, men då ska det vara frivilligt. Men däremot om man nu skulle skippa skolan och skolka då får man ju inga läxor så vilket erbjudande låter mest lockande? Självklart det sista, därför tror jag det är många som skolkar. Så jag tycker skolan borde tänka om. Men det spelar ju ingen roll om jag går till skolverket med den här frågan för de skulle ju ändå skita i det. Så i sånna lägen så är det väll bara att knipa igen och göra som man förväntas. Men imorgon är det bild vilket jag älskar! :D Åh, längtar redan. Har så många idéer. Hoppas på mvg i år.

Och hjälp va man kan störa sig på vissa människor i ens närhet! Just nu pallar jag knappt att vara kring den här personen, SÅ jobbig! Försöker att ignorera men det är riktigt svårt när personen är vid en hela tiden. Men snälla säger bara en sak VÄX UPP NÅN GÅNG!

JAA! Stockholm på lördag med frida, felicia, malin och bea! :) <3 När mamma kommer hem så ska vi boka bussen. Vi va hemma hos felicia idag och planerade lite och kollade upp vilka affärer vi ville gå till. Jag är riktigt shoppingsugen nu så hoppas jag skrapar ihop pengar nu. Men mamma är inge glad i mig och pengar just nu så det blir svårt men ska göra allt jag kan! Och jag vill sälja min moppe nu! Det är ju så pinsamt att åka runt på en moppe, inte för att min moppe är skämmig i sig , för jag tycker verkligen att dte är den snyggaste moppen både på skolan och som jag sett. Men nej, innan året är slut ska den säljas. Får en hel del för den eftersom den va ny från början. :D Men ska nog spara alla pengar jag får för den. Har sagt att dom ska räcka till körkort iaf. Sen är det alltid bra att ha undansprat pengar till när man flyttar och så. Så om det är nån som är intresserad av en ny fräsch vivacity sportline peugeot så hör av er.
Nej nu mina kära vänner ska jag kolla kläder för imorgon (min vardagliga ritual som tar cirka en timma) Sen ska jag försöka komma i säng tidigt ikväll för ååh va skönt det är att sova!

Puss på er // Linnea <3



Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att du har kommit igång med bloggen nu :)

2008-09-02 @ 21:00:24
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha vadå duktigare än mig? :P jag försöker också skriva varje dag, så försök inte hörre du ;)

2008-09-02 @ 21:12:09
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0