måndagkväll ..





Justin Bieber



Hemma igen, mötet gick bra och vi hade en hel del att diskutera och prata om så två A4 papper blev fyllda. Nu har jag laddat ner lite ny musik och ska fortsätta på sista matteläxan. Men är riktigt trött nu så det kommer gå segt och klockan rinner iväg, måste hoppa in i duschen med innan och kolla ut outfiten för imorgon ;) haha.. men jag måååste faktiskt det! Ni som känner mig vet hur jag är. ;P

Hade en rolig diskussion med bror min förut om jämnställdhet. Han sa det att en tjej kan lätt bli kallad hora fast hon egentligen inte gjort nått. Och att det inte ens finns ett ord för killar som betyder samma sak. Det är bra tycker jag när han som är 12 år redan tycker att det är fel, och jag sa det då när han sa detta att ja, och du är en feminist. Då frågade han va det va, och jag svarade att det är en som tycker att tjejer och killar ska behandlas lika. Då sa han frågande är inte du det med då? Precis som att det är väll självklart, jag skiter i vad jag blir kallad killar och tjejer SKA behandlas lika. Det gör mig glad, min lilla skitunge till bror är iaf en gnutta klok! :D Tack. Detta kanske menar på att sverige är påväg att bättras? Vi uppfostrar våra barn till att killar och tjejer gubbar och tanter vita som svarta är lika mycket värda så klass indelningen kanske är påväg att utrotas från sverige iaf? Det är ju framsteg det iaf. Me like!

Kan sitta och skriva i evigheter, men det orkar varken ni läsa eller jag skriva. Så nu måste jag kila!



Puss på er ! // Linnea <3



Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt! En eloge till din bror :)

2008-09-16 @ 12:59:14
URL: http://petrahermansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0