Grebbestad <3



                                                                                                                                                          Foto: Linnea

Heej allihopa!



I Tisdags åkte jag, Bea, Max och hans kompis Andreas ner till Grebestad. :) Resan gick jättebra, vi var nära på att inte komma med tåget från Göteborg till Tanum, men det löste sig. ;) När vi kom till Uddevalla så steg han som sjöng i bandet RMK från talang på. Han är ju sååå snygg! ;P Och till alla er som också tycker det så luktar han gudomligt gott med! ;D Vi blir ju lite till oss eftersom inget spännande hänt på resan hittills så vi små skrattar ju lite men skämdes ju över att vi gjorde det.. Sen som grädden på moset  så börjar max spela upp en av deras låtar på sin mp3 på högsta volym så det hörs ut och han reagerar ju. Skämmigt! Sen så börjar Max prata med honom och de pratade med honom enda fram till Tanum, jag och Bea va också med i samtalen till och från ;) Ville tillägga det.. ;P hahah.. Sen när vi klev av tåget så såg jag att han glömde sina solglasögon så jag tog med dom ut och sa att han glömde dom då svarade han, vilken tur att jag har dig! ;D hahah.. STOLT! ;P Aja.. Sen hämtade Conny oss och vi åkte till stugan. När vi kom fram hade mormor lagat tacos, efter maten gick Bea och jag på en promenad ner till havet och tog lite kort. När vi va klara och skulle resa oss från bryggan och gå tillbaka så när Bea reser sig har hon mobilen i knät och självklart plumsar den i. :/ Bryggan va typ 2 meter från ytan och det va minst 5 m till botten så det va ingen idé att hoppa i efter.. Vad ska man göra? Det va ju bara att skratta bort saken och säga att värre saker händer.. ;) Så ja, det hände lite den dagen. ;P Både bra och dåligt.
Dagen efter tog vi båten och åkte ut till Källarholmen och badade. :) Jag älskar den ön, vi har alltid åkt dit sen jag kan minnas. Lagomt stor strand och alltid trevliga barnfamijler bara som är där. :) Så där tillbringade vi nästan hela dagen och stekte lite.. ;) Vi bygger på brännan nu när vi är här kan jag ju meddela. ;) ¨När vi kom tillbaka sen så åkte vi till stugan och solade lite mera där, som sagt måste ju passa på. Sen gjorde vi oss iordning och blev inskjutsade till stan (bryggan). Där gick vi runt lite och gick upp på berget och kollade på solnedgången och den vackra utsikten från ca 50 m höjd. Man ser ut över hela havet och ner över hela Grebbestad där ifrån, så otroligt fint! :) Sen vid elva började vi gå hemåt men jag hade fått blosor från mina nya skor så jag hade ingen jättelust att gå tillbaka, så  vi ringde mormor som kom och hämtade oss utanför Frida som vi träffade en snabbis. :) Sen gick vi och la oss och pratade några timmar. ;) Vid nio morgonen efter så gjorde vi en utflykt till väderöarna och badade och stekte på båten. :) Så idag har vi allt fått lite färg. :D När vi kom tillbaka så hade vi inte fått nog av solen så Bea och jag la oss på gräsmattan och solade mera, sen ville Max och Andreas ha vattenkrig, de visste inte att jag visste det så jag va ju förberedd på det och gömde flaskor med vatten ute och självklart vann jag över dom.. ;D haha... SÄMST är dom! ;P Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iording för att åka in till bryggan och köpa glass ikväll, sen blir det att ta en promenad ner till havet och ta kort på solnedgången. :)

Det fem bästa med Grebbestad

* Havet
* Alla snygga Killar
* Alla båtar
* De mysiga sjöbodarna
* Stämmningen

Hoppas ni njuter av solen, värmen och sommaren lika mycket som jag gör! :)

Linnea <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fuskit !!

Jag vill också till Grebbestad :(

2008-07-03 @ 23:27:49
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh vad härligt ni verkar ha det! :D Har jag tur åker vi till Gotland nästa vecka, annars blir det västkusten.. Kanske ses då om ni är kvar? ;D

2008-07-03 @ 23:29:13
URL: http://petrahermansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0