vart ska det sluta..

Stannade hemma idag för mådde inte alls bra. Behövde verkligen en dag för mig själv och bara vara. Skulle ha brutit ihop i skolan och tryckt upp den som sa nått opassande, eller kom i min väg mot väggen.  Så lika bra att stanna hemma och inte låta min ilska och mina problem gå ut över andra. Känner mig faktiskt bättre nu och jag har ryckt upp mig lite. Jag vet att jag inet ska deppa ihop för det blir bara jobbigare då och lika bra att ta det med en klackspark och gå vidare. men det är så mycket lättare att säga dte än att göra det, jag önskar jag kunde göra det lika mycket som jag vill. Om min styrka ändå va lika stark som min vilja..

Nej, upp och hoppa ! Jag har börjat skriva i en bok jag har hemma, där skriver jag mer detaljerat och mer känslor. Mamma och pappa tyckte ju jag öppnade mig för mycket i bloggen och sa att jag skulle skriva i en dagbok istället, och eftersom jag inet brukar göra som dom vill så ofta så kände jag att dte kan jag väll göra då. Och jag gillar´t faktiskt! ;P Dte är riktigt skönt att få skriva av sig och ut med allt! Rekomenderar det till er som har många tankar som man inte kan dela med alla.  Det hjälper faktiskt lite, tro´t eller ej..

Jag har kommit på en ny grej jag ska jobba med, jag måste lära mig att jag inte kan må dåligt av att andra mår dåligt. När jag vet att någon har det tufft och jobbigt så vill jag hjälpa den. Det spelar ingen roll vem det är, det behöver inte va nån jag känner. Så har jag alltid varit. Jag blir ledsen för deras skull och det är fel egentligen. Det är ju bra att man bryr sig men ibland kan jag börja fundera på om jag kanske bryr mig lite FÖR mycket? Det är iaf nått jag tänker jobba på, om jag ska bli psykolog kan jag ju inte må dåligt över att alla som kommer och pratar med mig mår dåligt. Då skulle jag sluta som världens psykopat själv ju. ;O Så nej, det ska jag jobba på. Sen även att lära mig att gå vidare fortare, inte haka upp mig så mycket och bearbeta allting så länge. Det blir mitt nya projekt med mig själv. ;P Det förra va ju att jag skulle lära mig att inte vara så naiv som tidigare, tro gott om alla och tro det bästa hela tiden. Det blir man bara sårad av, och att bli sårad är det värsta som finns. Dte gör ont, tro mig för er som inte vet..

Nu ska jag gå ner och göra en kopp te med honung med citronsmak GOTT! Sen ska jag tända massa ljus i rummet, sätta på lugn musik och börja plugga so. Prov på torsdag, lycka till! Imorgon blir det göteborg med mormor. Bilder kommer! :)

Peace! // Linnea <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0