drabbad av beslutsångest..

Idag har det varit en riktigt bra dag, äntligen kommer det en sånn också. ;) Trots att jag började dagen med att försova mig och fick stressa som en tok, plus att nästan hela dagen har bestått av stress så är det ändå den bästa på länge. Började med matte, jobbade ikapp en del så nu är jag på samma kapitel som dom andra, det är ju bra! :) Men nån matteläxa som är meningen att vi ska lämna in den här veckan kan Hans glömma! Har sagt att jag inet tänker göra en till läxa från och med nu så neej, det gör jag inte! Jag är envis och bestämd, det vet alla som känner mig. ;P  På bilden fick Emmy känna på det. ;P Hahah, men va fan det hade ju inte blivit nått gjort annars? Du hörde ju sen vilket beröm vi fick för bilderna! :D Vi hade som uppgift att fota ett ägg i valfri miljö men med ett budskap. Jag hade med min systemkamera men tänkte såklart inte på att ta med sladden till datorn, som tur va löste det sig. Säger ju det, hade en turdag idag tror jag. ;) Emmy och jag (läs jag) hade många idéer och vi sprang runt hela skolan och fotade och va ute och härjade, så klockan rann fort iväg. Vi bestämde oss tillslut för att skriva ut två bilder på samma papper, Ulrika gillade verkligen idéen och bilderna. :) Efter det pratade hon betyg med mig och hon sa att mina bilder är VG bilder i stort sett alla, men hon ser att jag utvecklats och att jag på sistone gjort riktigt bra ifrån mig så hon sa att jag ligger verkligen precis på gränsen till MVG och hon har svårt att bestämma sig för vad hon ska sätta. Hon frågade om jag inte kunde lämna in lite foton jag tagit och dom skulle då avgöra betyget. Så nu hoppas jag verkligen på MVG! Jag måste få MVG, jag vill jag vill jag vill verkligen!! ;P Men det återstår att se.. Efter det va det bara för Emmy och mig att springa til maten för att slänga i oss fiskpinnar på fem minuter och sen springa till bregårn för att kolla på gymnasielinjer. Som tur va kunde Emmys mamma skjutsa oss dit så vi slapp stressa iväg dit. Vi hade aldrig hunnit annars. Jag skulle kolla på sam-sam och sam-ekonomi men jag ångrade mig in i det sista och kollade på sam-media istället för ekonomi. Det ångrar jag verkligen inte, jag blir bara mer säker på att media är rätt linje för mig. Jag som är rätt skoltrött nu och känner att jag behöver en linje som man jobbar mer praktiskt i, då passar ju media mig perfekt. Det är bara ett problem, jag tror inte jag vill arbeta inom media och är rätt så säker på att jag vill bli något inom juridik. Media och kommunikationsprogrammet är kanske inte så pass brett som jag behöver för att kunna läsa vidare på det jag vill på universitet sen? :S Imorgon ska jag gå till syon och prata om det här för om hon säger att det inte är några problem och inte mycket som kommer behöva kompletteras så kommer jag nog lugnt välja media som första handsval! :) Jag kollade även på sam-sam och dom elever som pratade med oss sa att linjen är dubbelt så tuff och jobbig som på högstadiet. Nästan alla som hade valt sam-sam ångrade sig och linjen innebär mycket plugg. Så nej, det lät inge lockande alls. Hahah, visst de ville vara ärliga och det va väll bra men jag hade aldrig trott att det skulle va så jobbigt som dom sa. Medans dom eleverna som pratade i andra grupper inte alls ångrade sig och trivdes jättebra. Hm, vilka ska man tro? Svårt när man inte kan bilda sin egna uppfattning. Aja, det blir nog inte sam-sam, jag tror jag ska söka dit iaf men inte som första handsval. Beslutsångest.. Hoppas jag vet imorgon när jag pratat med syon. Hjälp vilket långt inlägg det blev nu, men jag behövde skriva av mig lite tror jag. Nu ska jag städa mitt rum, usch va tråkigt. Finns nästan inget tråkigare, men det måste tyvär göras..

Ciao! // Linnea <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0