Krig?

Hjälp vilken natt, när jag precis somnat till vaknar jag av kraftiga smällar. Det lät som explosioner. Jag som va själv hemma fick panik och hoppar upp ur sängen och drar upp rullgardinen fort och försöker se vad som händer. Min tanke va hela tiden att karlskoga blev attackerat och att det va krig på gång. Ute ser jag när det samtidigt smäller till, ett starkt ljus i ljusa färger, jag tänkte aldrig tanken att det kunde vara fryverkerier utan det här va nått helt annat. Fryverkerier låter inte så mycket som det gjorde. Min andra tanke va att nått gått snett i bofors och att det va explosiner därifrån. Men jag va lika rädd för det. Jag försökte hitta min mobil i mitt mörka rum och när jag tillslut hitta den ringde jag mamma. Efter flera signaler svarar hon, jag visste inte vad jag skulle göra och inet hon heller, hon förstod ingenting. Hon sa att om det va något så skulle larmet vi har i stan gå igång och det gjorde det aldrig. Hon sa att jag skulle lyssna på lokalradion och höra om de gick ut med något där. Det gjorde dom inte. Smällarna slutade och jag lugnade ner mig tack vare min underbara mamma. <3 Hela jag skakade innan och jag va så rädd. Det va längesen jag va så rädd som då. Typiskt att nått sånt händer när man är själv hemma. Emmy skulle ha sovit här men hon började bråka med sin mamma och var tvungen att komma hem. Kvällen spenderades med Anna och Emmy. Vi gjorde inget särskilt bara pratade och tog dte lugnt, tack för en mysig kväll tjejer! :)

Läste på internet idag om de här smällarna som va inatt. Det stod att det va fyrverkerier iaf. Jävla idiot som halv tre på natten börjar skjuta fryverkerier mitt i stan och som inte ens fina för fem öre heller! Bara lät jävligt högt,  onödigt! Dessutom kan han åka dit för det, man måste varna innan man skjuter i sånna områden. Aja, får väll pusta ut för att det inte va krig iaf. ;P

Nu ska jag försöka ta tag i mitt pluggande. Har schemalagt mitt plugg för den här veckan. Shit, får se om jag överlever veckan. Den lär ju gå fort iaf, så mycket som jag har att göra. Helgen blir nog riktigt bra iaf. Det ska den bli! Det har jag bestämt att den ska, vill man något riktigt ordentligt ser man banne mig till att det blir så med! ;P Så det så! Allt går bara man vill, emmy det gäller även skolan. ;P hahaha! Nu tar vi tag i det här, okej?

Peace! // Linnea <3


Kommentarer
Postat av: jenny

Vad blir det i helgen då ? :P <3

2008-12-08 @ 20:12:23
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: jenny

Svar: Men Madde åkte ju hem till degerfors :P

2008-12-09 @ 10:51:58
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0