Om chansen finns, ska man inte ta den då?

Va mycket som snurrar i mitt huvud just nu, massa oklarheter och massa frågor. Det är aldrig en lugn stund  i min hjärna.. Efter vi fått se gymnasielinjerna blev jag jättesugen på att gå media som jag sa tidigare. Jag har nu pratat med mamma och pappa om det och mamma som jämnt tyckt och trott att jag skulle gå natur blev väll besviken. Hon accepterade sam-sam men nu tycker hon jag sjunkit för lågt. Det är inte så att mina föräldrar sätter krav och press på mig när det gäller skolan, men de har alltid tyckt att jag är så duktig och vill därför att det ska bli nått stort av mig för de vet att jag kan. Jag har aldrig kännt nån press hemifrån men på nått sätt känner jag av den nu och jag som är envis och bestämd och har starka åsikter tänker inte låta mig påverkas av detta. Det här är MITT val, jag ska självklart tänka efter och känna att det val jag gör är rätt men jag vill ändå känna att dte är mitt val, min framtid och det är ingen annan som kan påverka den. Har bråkat och tjaffsat om det där ett bra tag nu, jag blir så arg på dom! Dom anser att media är en slapp linje för dumhuven som inte orkar skolan, men då skulle väll jag passa in där om det nu va så? Tilhör ju mer den kategorin är snilleblixtarna i natur iaf.. Nej jag känner så att jag tror ärligt inte jag kommer klara tre år på gymnasiet som är dubbelt så hårt och jobbigt som vi har det nu. Jag har näst intill fått magsår av skolan i nian och det finns ju inte en chans att jag klarar det då!? Jag vill ha en bred utblidning det vill jag verkligen men jag tänker inte gå igenom tre år i helvetet för att komma dit. Jag som är skoltrött nu skulle verkligen behöva en linje som jobbar mer praktiskt och inte innebär magsår och flera prov om dagen. Media är som handen i handsken för mig, det är nått av mina största intressen att fota och att få syssla med det i skolan är ju en dröm som går i uppfyllelse. Om det finns en liten chans att göra skolan rolig , ska man inte ta den då?

Peace , motherfuckers! // Linnea <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Älskade sis....för att de inte ska låta som jag fått betalt för att säga detta av A-k eller pappa så ursäktar jag mig innan...

Men jag tycker faktiskt som dem...läs en bred gymnasieutbildning...de ger dig mer i framtiden...om du går en med inriktning så kommer du kanske ångra dig när du ska läsa vidare...o tänk på att du har tillvals ämnen utöver de vanliga på de programmet du väljer då kan du välja mer praktiktiska ämnen...

Låter nog väldigt vuxen nu men de du väljer på gymnasiet sätter grunden tyvärr för ditt framtida studerande...

Så välj klokt sis...de e inge kul o behöva läsa ¨på komvux när du tagit studenten för att du saknar ämnen för drömutbildningen...

puss älskar dig

2008-12-11 @ 11:28:53
URL: http://malinmarti.blogspot.com
Postat av: Marina

Media är inte en linje för "dumhuvven"! Man kan absolut komma vidare med att att gått den linjen. Vet en som ska ska gå vidare med socionomlinjen på högskolan och behöver inte komplettera med att läsa på komvux.....så det så!

2008-12-11 @ 22:42:29
Postat av: Jenny

Jag tycker du ska absolut välja Media! du är som klippt och skuren för det gumman! det är ingen skitlinje, det är en bra linje och jag har faktiskt bara hört positivt om den linjen. Jag tycker du ska välja det :) men du ska följa ditt hjärta, inte på vad andra säger.

Men om du vill så kan jag höra lite med Therre om natur, för hon har ju gått de :) bara du säger till vet du så frågar jag henne :)

puss & kram <3

2008-12-12 @ 18:33:08
URL: http://jennysjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0