Allt går kan bara man vill!



                                                                             Foto: Linnea

Allt Går Bara Man Vill!


Yes, det är mitt motto och varför? Jo, för jag vet verkligen att det fungerar! Allting handlar ju om psyket, och vill man så kan man. Jag kände bara för att säga det och kanske peppa nån annan till att tänka rätt där ute. ;)

Imorgon är det agility i örebro som gäller, Ebba och jag ska tävla vet inte om mamma kanske ville köra ett lopp och så tar jag ett men vi får se. Måste upp tidigt imorgon , inge kul. Helg ska ju va lika med att sova. Senare sen på kvällen så blir jag själv hemma för de andra ska iväg och fiska kräftor. :) Så då kommer girlsen hit och sällskapar mig, tror jag hittade på ett nytt ord där. ;) iaf, så morgondagen blir nog toppen.
Idag har jag städat lite och fixat , ska ta det lilla som är kvar imorgon så nu har jag ett argument till mamma och pappa att de ska skänka mig lite pengar till stockholm nästa helg. :) Hoppas det funkar, mamma är väldigt hård med det där nu vilket jag inte fattar varför? Har tjatat om mitt barnbidrag i över ett år nu, men lär få tjata ett tag till verkar det som. Men idag va mamma snäll och fråga om jag ville åka och kolla på skor, så vi åkte iväg och jag hittade ett par ankelboots kanske man kan kalla det, med kilklack. Och så fick jag ett par svarta tygskor med. Så idag va mamma generös för omväxlingsskull. :)

Haha, måste ju berätta om skolan idag med. Vi tjejer eller ja, vissa mer än andra känner att killarna i klassen har blivit drygare och drygare och att vi blir orättvist behandlade. (jag håller väll inte riktigt med men lite kanske) Ni måste läsa det här med liite ironi också, det är inte så att vi har krig i klassen eller så. ;) Men iaf, så idag bestämde vi oss för att vi skulle göra uppror och killarna fick heta sp (svinpälsarna) haha, felicia eller emmas konstiga påhitt? och när killarna märkte att vi inte snackade med dom eller skrattade åt deras skämt så börja dom fråga va det va. men ingen svarade utan gick där ifrån och bara ignorerade dom. Sen när vi slutade så va dom ju tvungna att veta va det va så dom började tjata är ni sura hela tiden, och jag som aldrig va sur från början klarade inte av att fortsätta så jag skapa fred med killarna igen, gustaf blev nästan ledsen över att vi va "sura" på honom och de andra, lite gulligt faktiskt. :) Men hoppas dom förstår nu att vi kan slå tillbaka och bli sura och säga ifrån. ;) som jag när jag gick i trean - JAG KAN FAKTISKT OCKSÅ BLI ARG!
haha, måste dra den med en snabbis. Jag och Julia hade fyllt år och hade kalas i skolans matsal för hela klassen och vi skulle leka hela havet stormar, alla va uppe i varv och pratade och de vuxna försökte få dom att bli tysta men det gick inte och jag blev tillslut trött på dom och reste mig upp av ilska utan att tänka tror jag (för jag va en ganska blyg och försiktiga liten tjej då) och så säger jag nått i stil med - kan ni inte va tysta!?!? Jag kan faktiskt också bli arg!! haha, det blev knäpptyst verkligen! och alla tittade på mig, jag visste inte vart jag skulle ta vägen då så jag sprang där ifrån. Och det här är självklart inte nått folk glömmer, det är sånt som folk tar upp ibland men det är bara kul.. man skrattar jämt när man hör det. ;) Men om det hade varit idag hade jag nog satt mig ner lugnt igen och sagt - Så, nu kan vi börja. Synd att jag inte gjorde det då. ;) Nej, nu rinner klockan iväg mina kära vänner så nu är det sängen som gäller. Vi hörs!


Önska mig lycka till imorgon!

Linnea <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0