On the way..

Kom in för en stund sen från en blöt men mysig promenad med mina söta byrackor, fick sällskap av en österrikare halva vägen. Det va ju lite trevligt, vi bytte lite tyska/engelska/svenska=tyngska ? ord med varandra och vi kom fram till att det va lite farligt att åka längs E18 på cykel bland annat. Hahah, skön kille! Om han hade cyklat enda från österrike fick jag aldrig fram då min engelska inte är den bästa och hans va ÄNNU värre!

Började dagen med nationella i engelska också och igår prata jag och evelina massa engelska med utbytesstudenten Sarah som är på skolan, den ni!

Annars idag då så har vi haft brytdag och jag skrev på min rapport om dagen:

10.10-11.30 Matte, kommit nästan klar
13.00-13.20 Försök till novellanalys ....misslyckades
13.20-14.00 Matte, kommit närmre nästan klar


Effektiv är mitt tredje namn!

Efter skolan gick jag o knörr till kvinnohuset där vi hade planerat en intervju med föreståndaren. Dom tog emot oss med öppna armar och bjöd på kaffe! Sen började hon dela med sig av sitt yrke och av sina erfarenheter som hon var väldigt öppen med. Vi fick höra en o annan hemsk historia om vad hon varit med om och både jag och evelina kände ibland att ögonen började fyllas. Alla borde veta va deras jobb går ut på och va mycket dom gör för samhället och dessa kvinnor! 


Kommentarer
Postat av: Petra

Åh låter spännande med besöket! =)

2010-04-28 @ 22:51:41
URL: http://metrobloggen.se/petrahermansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0