Gnällspik

Tjohej vilken gnälldag det vart idag, vaknade på felsida och försent det med. Dålig hårdag, trött som en björn innan ide och ont om inte i huvet också i foten som den tydligen också vaknade felvriden eller nått imorse. Inget kan jag göra åt det heller, åka till vårdcentralen och be om en rönken för att jag har ont i den bort emellanåt? Njaa.. skulle inte tro det, får gå runt o ha ont ibland istället. Håller i sig i nåra dagar sen är det borta på några veckor. Aja, lite får man allt stå ut med!

Och nu har jag bestämt mig, jag trotsar hetsen. Idag slängde jag min sista chans att få ta vaccinet i skolan i papperskorgen. Jag sticker ingen nål i min arm utan att vara säker på att det förhindrar svinflensan. forskningen som ligger bakom är inte stabil, det har kommit ett nytt virus som vaccinet inte kan förhindra, ingen vet hur kroppen kommer reagera på vaccinet om några år, det är vanligare att folk avlider i den vanliga influensan än i svininfluensan. Jag ligger inte i nån riskgrupp, jag har ett hyffsat bra imunförsvar och jag har inga övriga sjukdomar. Får jag då svininfluensan får jag ta det. Jag har gjort mitt val och jag tror jag gjort det rätta. Tänk en gång extra innan ni hetsar upp er för det lilla. Jag menar, vem kommer inte ihåg hetsen kring fågelinfluensan? Hur slutade den? .. det blev tyst.. Lev livet o ta en dag i taget istället för guds skull!

Då vet ni det! men antar att ni är lite nyfikna på mig o min vardag om ni titta hit? Om inte.. läs inte?
Ha det gott!

linneaa


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller helt med dig sis! kunde nästan skrivit det själv!

2009-11-25 @ 22:57:43
URL: http://malinmarti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0