Äntligen fredag !

Heeej!

Usch va dålig jag varit på uppdatering idag, inte bra. ;) Men nu har jag lite att skriva.
Kan ju börja med idrotten imorse, fan va irriterad jag blev på vårat lag. Vi skulle egentligen ha styrketräning, vilket är ganska kul ändå tycker jag men eftersom vi hade helplan så lyckades vi övertala vår idrottslärare Ramona att spela handboll. Ramona sa sen att jag och michelle skulle dela in lagen så vi gjorde det. Eftersom det finns vissa killar (i stort sett alla) som bara spelar för att vinna och passar mest till killarna, så delade vi in dom som brukar passa varandra på olika lag. Lagen blev bra, trots att vissa (en) person klagade som alltid på lagen. Men han är en av dom som också kör det där "egospelet". Jag försökte verkligen idag få killarna att inse att det inte bara handlar om att göra mål och vinna, men det va riktigt svårt kan jag säga. Men jag tjatade och tjatade och fick några att passa lite mer än vad de gjorde innan. När man är målvakt så är det väll meningen att man ska stå i mål och inte ta bollen och springa ner och försöka göra mål själv, eller? Är det jag som fattat helt fel va lagsport innebär? Aja, blir så less på dom bara. Jag pratade med Ramona om det här och när vi samlades innan vi gick så sa hon precis det jag tjatat på killarna i mitt lag om under hela lektionen, att det handlar inte bara om att göra mål. Det va så bra för hon frågade om det inte va nån som ville satsa på ett högre betyg i år. Och visst ville nästan alla det, då sa hon att hon kommer inte sätta MVG på nån som bara satsar på mål. Det hon betygsätter är ledarskap och hur man ser till att alla kommer med i spelet. Så en som bara siktar på mål kan ju sikta på G med, haha. ;) Är det jag som är arg eller vad? Nej men jag tror att det var några som kom på då att dom måste tänka på det här och passa mer inom laget. Men nu släpper jag det. Sen va det syslöjd, jag har hittat en kjol nu äntligen som jag har ritat ett mönster och ska börja sy näst nästa vecka. så här ser den ut, fast jag gör den i svart. :)



Efter lunchen kom det några från nån församling som va kristna. De kommer varje år och försöker få ungdomar att bli kristna. Jag och michelle höll på att dö av skratt när ena gubben somnade på en stol och började typ dregla, han hade tröjan bak och fram med. Det är väll inget kul så i sig men när det är slutet av sista dagen i veckan så är man rätt trött och då är nästan allt kul. Fick med oss det nya testamentet i mini format, och man va TVUNGEN att få en. Det va riktigt noga. ;) Jag kommer aldrig bli kristen, jag tror inte på det där med jesus och gud och allt vad de tror på. Om jag inte heller vill bli kristen så är ju det mitt val  och ingen ska komma och säga vad jag ska tro på för den delen heller.
När jag kom hem sen hade jag ont i huvudet efter allt tjat av den "kristnaövertalaren" så jag la mig i sängen och vilade, somnade såklart och vaknade vid fem halv sex, bra linnea! Men det va riktigt skönt kan jag säga. :) Ikväll blev det att bara vara hemma och ta det lugnt, kändes behövande nu. Bussen går 9.40 imorgon så måste upp ganska tidigt. Nu ska jag packa och och kolla kläder för imorgon. :)

Jag har fastnat för kjolar just nu och önskar jag hittade fler som jag gillar. Tycker om dom med hög midja. Eftersom jag är lite knasig så kommer jag ju också på lite knasiga idéer, som idag gjorde jag en kjol av ett linne. Det är bra gjort. ;) Lägger in en bild på den, tror jag ska ha den imorgon. :) Den är ju inte fint ihop satt i bak så måste ha en tröja över men det är ju inte så varmt om dagarna längre så det gör nog inget. :)



Nu ska jag fortsätta packa sen ringa bea tror jag och efter det sova. :) Godnatt!
Puss // Linnea <3


Kommentarer
Postat av: laijna

fint! :D



Svar: tack så mycket :)

2008-10-04 @ 18:30:09
URL: http://laijnloo.blogg.se/
Postat av: Bea

natti natti, haft en bra lördag?

2008-10-05 @ 05:53:22
URL: http://beaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0