Slut på helgen..



Hit eller miss?


Jaha, då va det slut på helgen. Varför går tiden så fort när man roligt? Min helg har varit toppen! 9.40 på lördagen tog jag bussen in till karlstad. Det blev full buss i kristinehamn, va gör folk uppe så tidigt?! Jag ville ju sitta själv så jag satt och läste cosmo när alla gick förbi och kollade inte upp så jag skulle få kontakt med nån. ;) men tillslut frågar en mamma om hon kunde sitta där med sitt barn i knät. NEJ, tänkte jag. Kul att ha en liten jobbigtunge brevid sig hela vägen till karlstad, men det va den snällaste ungen jag varit med om! Hur go som helst. Sa inte ett ljud på hela resan och satt bara där och kollade runt. Tänk om alla småbarn vore sånna, va lugnt och skönt det vore då. ;) Aja, när jag kom fram sen så fick jag vänta en stund på malin. När hon kom gick vi på stan och kollade lite. Jag hade inga pengar för shopping men hängde med som sällskap och kollade runt lite bara. På lager hause hittade vi ett julljus i en galsform som luktade kanel. Mysigt att tända vid jul sen och det kostade bara 19 kr så både jag och malin slog till på dte. ;) När vi sen stod och väntade på bussen hem till malin och jimmy så kliver en tant med rullator av en annan buss och när hon är på väg av så går dörrarna igen och hon har halva kroppen inne i bussen och resten utanför. Jag skriker till: Nejmen, NEEJ! Haha, det är ju lite kul efteråt. Inte nog med att dörrarna åkte igen en gång utan två gånger blev hon klämd! Stackare..
När vi kom hem samlade vi oss lite och pratade sen gick vi ner till arenan och kollade på Färjestad-Modo. Snacka om folk! 6131 st kollade på matchen. Man kan väll inte säga att jag kollade på matchen direkt, det va mer dom på hejaklacken som min blick var på. ;) Och vet ni!? När vi är på väg till läktaren så säger malin, titta en hundralapp! Hon tänkte inte på att ta upp den men det va ju min första tanke, jag som är fattig nu. ;) Men jag vågade inte. Det va mer än hundra såg jag iaf, det låg mer pengar ihopvikt. Men men.. Det va kul iaf att se en match i arenan, har ju bara varit på konsert i den innan, tänker inte säga vem jag såg på. ;P Matchen slutade iaf 3-1 till modo. När vi kom hem sen åt vi, pratade massa och kollade lite på tv. Sen kom Jimmy, Mattias och Banko. Då spelade vi guitar hero och sjöng kareoke. Kul kväll, helt klart! Somnade skönt sen i deras nya bäddsoffa. :) Idag då, när jag klev upp satt malin ocg jag och pratade en bra stund sen gjorde vi iordning frukost. Efter frukosten fixade vi till oss och plockade ihop mina grejer och sängen, sen kom pappa och max och hämtade oss för att sen åka till arenan idag igen. Idag spelade nämligen färjestad-bofors (juniorer). Det va 91 - 92 som spelade så kände igen många spelare i bofors. Haha, dom förlorade med 9-0 bofors. Attans! Och två stycken blev skadade varav en fick åka till akuten. :/ Lite klantigt faktiskt, han skulle tackla en men tacklade sig själv in i sarjen och skadade axeln rejält. :S Jimmy ringde till nån igår och sa att han skulle komma till matchen idag för att träffa mig, jag har ingen aning om vem det va han ringde. Men fick aldrig träffa han, vet inte om han var där. Är ju nyfiken på vem det är nu bara för det. ;) Jimmy ville inte säga nått heller om vem det va. Hm.. Får kanske träffa han nån annan gång?
Efter matchen åkte vi hem till malin en sväng, sen vidare till coop ute vid bergvik. Jag hittade ett par uggs på coop hemma för199 kr så tipsade malin om dom och hon blev jätte nyfiken och ville se dom. Så vi åkte ut dit, jag är inne på att köpa ett par uggs i år. Men är inte helt säker på om det är min grej. Malin köpte iaf ett par. :) Va tycker ni om uggsen är det en hit eller miss? Tack för helgen bästa syster, längtar redan efter nästa besök! :) <3
När jag kom hem sen träffade jag malin en stund, jävla dampbarn är du! ;D men älskar dig för det. ;) Nu ska jag hoppa in i duschen sen sova. Är riktigt trött nu. Imorgon börjar praon, då blir det rävåsen till två sen efter det blir det nog fika med frida. Mysigt. :) <3

Puss och godnatt <3 // Linnea


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken bra återblick av helgen gummna! Sitter med mina uggs på mig nu...måste gå in dem innan ja kan ha dem ute de e för blött med...hehe Jimmy skrek rakt ut när han såg dem...(han hatar dem) hahah men de skiter jag i....vi får planera ett nytt besök snart igen...

Kram o hade kul på praon

2008-10-06 @ 08:37:56
URL: http://malinmarti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0